rhythm and cinema

from the trailer
Il ritmo è fondamentale nel cinema. Un montaggio incisivo, pieno di ritmo, una  sceneggiatura veloce, una regia senza tempi morti: tutto questo è  il ritmo del film che, spesso, lo rende indimenticabile. Ma non è questo che ci interessa. Qui si parla di suoni e rumori.



Due esempi: 
Delicatessen, film del 1991, di esordio alla regia di  Jean Pierre Jeunet, più tardi esploso con Il meraviglioso mondo di Amelie 
Delicatessen trailer
Dancer in the dark: film cult del 2000 di  Lars Von Trier con Bjork
Dancer in the dark trailer


The rhythm is important in film. An incisive  montage,  full of rhythm, a fast script, a director with no hesitations: this is the rhythm of the film, which often makes it unforgettable. But this is not what we are talking about. Here we speak of sounds and noises. 
Two examples:
 Delicatessen, the 1991 movie, the directorial debut of Jean Pierre Jeunet, later exploded with The Wonderful World of AmelieDelicatessen trailer

Dancer in the Dark: the 2000 cult film by Lars Von Trier with Bjork
Dancer in the dark trailer
 

Commenti